sobota, 3 stycznia 2015

Opowiadanie "Demon"

Prolog    


   Wtedy właśnie coś we mnie pękło. Widząc jak leży, jak krew spływa po delikatnym ciele stworzenia, którego jeszcze chwilę temu broniłem, tak po prostu zapragnąłem poddać się śmierci. Jeśli może być coś gorszego niż uświadomienie sobie miłości akurat wtedy, kiedy ukochana osoba umiera, wolałbym odczuwać coś gorszego niż ból zadany mi w tej chwili. Ogromny spokój ogarnął moje serce. Jej oprawca stał nad nią niewzruszony, z jego ust spływały strużki jej krwi, a ze spiłowanych na wzór kłów zębów kapały pojedyńcze krople. Pozbawił mnie sensu istnienia, mojego życia i mojej duszy. Czego więcej mogłem żądać niż jego śmierci? Powoli, ostatkiem sił uniosłem łuk i napiąłem cięciwę ze strzałą. Wymierzyłem w jego stronę i wziąłem głęboki oddech. Nasze spojrzenia spotkały sie w końcu, a ja rzuciłem łuk, wyjąłem z pochwy potężny miecz i ruszyłem w jego stronę. W jego oczach widziałem, że pożąda mojej śmierci równie bardzo jak ja jego. Nasz oręż w końcu skrzyżował się z donośnym szczękiem. Metal tarł o metal z każdym kolejnym ciosem, nasze spojrzenia stawały się coraz bardziej gniewne, a ja czułem satysfakcję płynącą z faktu, że jestem dla niego jakimkolwiek wyzwaniem. Jej martwe oczy zwrócone w naszą stronę dodawały mi odwagi, jej bladoróżowe usta zdawały się szeptać słodkie słowa w moją stronę.

   Jego miecz świsnął tuz przy moim uchu, a ja widząc go uniesionego do góry, dźgnąłem przeciwnika prosto w serce. Jego zaskoczone spojrzenie, pełne bólu usatysfakcjonowało mnie. Obkręciłem wbity w jeko klatkę piersiową miecz o sto osiemdziesiąt stopni i wyszarpnąłem go brutalnie z jego ciała. Rozejrzałem się dookoła, zgiełk bitwy ucichł, mój oddział dobijał ostatnich, próbujących podnieść się wojowników. Zwycięstwo wisiało w powietrzu. Skierowałem swe kroki ku jej ciału. Coraz bardziej zapłakanym wzrokiem starałem się ożywić wspomnienia związane z nią. Nie potrafiłem jednak wyobrazić sobie niczego poza wbitym w jej ciało mieczem, rozgryzionym gardłem oraz jego kłami skąpanymi we krwi, otoczonymi drwiącym uśmiechem jego ust.
   Delikatnie uniosłem martwą ukochaną w górę, krzyknąłem, że wracamy do Erion i zaraz potem sam udałem się w drogę. Była ona mozolna i ciężka ale mimo wszystko, nie chciałem jej zostawić. Pragnąłem pochować ją godnie, tak jak należy. W głębi duszy wiedziałem jednak, że kupiła mi sporo czasu w walce, której tak na prawde nie miałem wygrać. Dzięki temu zrozumiałem, że to ona nigdy mnie nie okłamała i zawsze stała po mojej stronie.

   W Erion panowała radość, wieść o wygranej bitwie szybko się rozniosła, a kadeci i profesorowie wyprawili ucztę na cześć zwyciężców. Ja jednak zamiast udać się wprost do jadalni, okrążyłem zamek i udałem się do ogrodu. Mijając go zerwałem kilkanaście czerwonych róż i skierowałem swe kroki ku cmentarzowi. Przechodząc obok składzika wziąłem takze łopatę, by móc własnoręcznie wykopać dół. Po kilku godzinach mozolnego wywalania ziemi skupiłem w sobie całą swoją moc. Wypowiadając zaklęcie chciałem, by to, co teraz zrobię przetrwało na wieki. Kiedy poczułem jak odpłynęły ze mnie prawie wszystkie siły otworzyłem oczy. W dole pojawiła się piękna, diamentowa trumna, w środku wyłożona szkarłatnym jedwabiem. O to mi chodziło. Właśnie to uważałem za najgodniejsze uczczenie jej pamięci i poświęcenia. Delikatnie włożyłem jej ciało do środka. Ułożyłem je i w złożone ręce włożyłem róże. Uśmiechnąłem się, pocałowałem jej zimne już czoło i zamknąłem wieko. Zacząłem zasypywać dół, powoli, by móc spojrzeć jeszcze raz na jej spokojną twarz. Kiedy mój mozolny trud się opłacił, ostatkiem sił wypowiedziałem jeszcze jedno zaklęcie. Tym razem nad jej zasypanym grobem stanął wspaniały pomnik. Napis na nim głosił: " Tu spoczęła Elins, ostatni Cień. Chwała jej czynom." Uśmiechnięty powstrzymywałem się przed upadkiem. Obraz przed oczami pociemniał jednak, a ja poczułem tylko, że uderzam o twardy grunt.

   Obudziłem sie w swojej komnacie, w swoim łózku, lecz na moim ulubionym krześle ktoś wyraznie czekał aż się obudzę. Kiedy tylko otworzyłem oczy, postać podeszła do łóżka i uśmiechnęła się do mnie.
-Cherti, nie wiem czy wiesz ale zasłużyłeś na spokój. Jej śmierć zbyt dużo cię kosztowała. Zostajesz przydzielony do roli opiekuna, pewnej młodej damy, w swiecie śmiertelników. Jest ona Cieniem, ostatnio z naszych obserwacji wynika, że na jej ciele zaczęły pojawiać się znamiona. Myślę, że już czas byś ją do nas odeskortował.
-Tak jest Reji-odpowiedziałem, lekko skołowany tym, co właśnie sobie uświadomiłem.
   Elins nie była ostatnim cieniem. Zapomniałem o Dante uwięzionym w czeluści i o jego siostrze w świecie śmiertelników. Czyżbym to jej miał pomagać?





Mam nadzieję, że prolog opowiadania "Demon" przypadł wam do gustu. Z góry dziękuję wam za każdy komentarz, bez którego pewnie ten blog przestałby istnieć. ♥

13 komentarzy:

  1. Dante.. Z jakiegoś powodu mam słabość do tego imienia.
    Prolog mi się spodobał ^^ Lubię historię mające miejsce w zupełnie innej rzeczywistości, z doświadczenia wiem, że to wcale nie tak łatwo wymyślić "inny świat' samej.
    No i chwalę gust! Getting away with murder <3 Kocham Papa Roach :3
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, za szczerą i miłą opinię. To imie znalazło się tutaj dlatego, że samam mam do niego oooogromną słabość, tak, trochę było mi ciężko ale to dopiero początek, gorzej będzie wykreować wszystko tak, by czytelnik mógł to zobrazować ^^ A co do gustu, sam metal i rock a tu mi się japońce wkręciły z pięknymi tekstami i ten XD

      Usuń
  2. Na początku nie wiedziałam o co chodzi. Kto umarł? Kto zabił? A potem... się okazało... wróg Cherti zabił jego ukochaną. Smutno trochę. Ale wyprawił jej piękny pogrzeb i teraz ma na zadanie pilnować innego Cienia - siostrę Dante uwięzionego w czeluści (co to za miejsce? piekło? więzienie? rodzaj dziwnego wymiaru?) Fajnie zrobiłaś ten prolog... zrobiłaś takie jakby zakończenie (śmierć, walka i zwycięstwo, a potem pożegnanie), ale rozpoczęłaś jednocześnie coś nowego! :) Obserwuję :) Jedyną radą ode mnie to to, żebyś pomyślała o jakimś wyglądzie bloga ;) Dobry szablon przyciąga :)
    Pozdrawiam,
    ~Brave
    http://zaprzysiezeni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chertiego, odmieniamy to imie ;)
      I dziękuję za pochwałę, a co do szablonu, czekam aż dostanę go od szabloniarni, na razie jest, jaki jest ;)

      Usuń
  3. Na początku nie myślałam, że te opowiadania nie będą się łączyć, ale potem dochodzę do końca tego prologu, a jednak. Czyli Cherti miała specjalne zadanie, żeby przyprowadzić Hole. Tylko dlaczego Cienie są tacy wyjątkowi? I skąd w ogóle Hole wzięła się w świecie śmiertelników, a Dante jest uwięziony w czeluści? Na razie niewiele jeszcze wiadomo, ale obserwuję i mam nadzieję, że wkrótce wszystko się wyjaśni.
    Pozdrawiam,
    Sparks ;*
    http://essence-of-spark.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten rozdział jest w osobie męskiej, że to tak powiem ;_____; na prwdę nie rozumiem dlaczego wszyscy biorą mojego ulubionego bohatera(nie powiem dlaczego :P ) za babę ;_______;

      Usuń
  4. Twój blog został pomyślnie dodany do spisu!
    Katalogowy Świat

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Hmm...od razu rxuca się w oczy, że nie jestem jedną z Twych koleżanek piszących ochy i achy i nabijających wejścia, choć Twoje opowiadanie nie rozpoczęło się jeszcze. Zestaw to, co wstawiłaś, skup się na jednym blogu, by choć jedną opowieść doprowadzić do końca. Na chwilę obecną nie jestem w stanie stwierdzić, czy z Twego bloga bije pomysł na opowieść, jest chaotyczna, niedokończona, i ciągłe przeprosiny, że tego-tamtego nie zrobiłaś w samej sobie narzuconym terminie. Może po prostu Zacznij Pisać. A.S.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie nabijam wejść, blog istnieje już około 3 lat :)
      Doprowadzę tą opowieść do końca, taki sobie postawiłam cel.
      Chaotyczna może i jest, ale tak ją sobie ułożyłam, taka ma po prostu być, mam zamiar mieszać losy bohaterów, skoro wszyscy tak czy inaczej są ze sobą powiązani :)
      Owszem narzucam sobie terminy, ale cóż, nie każdy jest w stanie być idealny, a ja niestety jestem okropna pod wzgledem spóźnialstwa, taka moja natura :)
      Jeśli ci się nie podoba, nikt Cię nie zmusza do zostania :) Nie piszę tego bo mi się nudzi, piszę opowiadania by się doskonalić, by wytykano mi błędy mojej pisowni, a nie mojego prowadzenia bloga :)
      Dziekuję za opinię, pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Ja tam widzę uwagi do opowiadania. Wstawiaj rozdziały, kiedy Ci się podoba, ddziel tylko "przeprosiny" szlaczkiem, czcionką inną czy czymkolwiek, żeby się z akcją nie zlewały. Zrobisz, jak zechcesz, Twoja strona.
      inny anonim, bo podpisać się tu raczej nie da, co to AIM, itp.?

      Usuń
  6. Czy na tym blogu jest chociaż jeden rozdział niezaczynający się od przeprosić za niepisanie? "Wybaczcie, ale", matko! Według reklamy to blog z opowiadaniem a nie misz-masz z kartkówek, dlatego warto by było zwrócić na ten "drobiazg" uwagę.

    OdpowiedzUsuń
  7. czy mogłabym użyć tego opowiadania w moim quizie?

    OdpowiedzUsuń